N-am știut că pot iubii o forță.

tumblr_o5xmns9CxE1sgxi0lo1_540

Mă ucide Ea cu valurile Ei spumoase, cu zgomotele Ei plăpânde ce-ți coase-n sâni mătase. Mă ucide Ea cu dorul și speranțele aruncate în sclipirea Ei, luciul Ei, oglinda Ei. Mă ucide Ea cu sentimente dezbrăcate, mă udă, mă întărâtă, mă atinge, îmi strigă numele cu ecou. M-am aprins ca un chibrit sub apă și încă nu mor sub plapuma ei sărată. Eu încă nu mor. Sărată ca sarea, sărată ca transpirația, sărată ca lacrimile ce-o plâng din nou.

Mă ucide Ea cu albastru de Nu Mă Uita, încet, ușor, câteodată mă zdruncina la mal și-mi săruta picioarele și fusta, îmi mângâia amăgirea ce mi-a sărat-o la sfârșit de Soare.

M-a ucis Ea când am privit-o după atâția ani. Am revăzut-o cu ochii mei de sticlă, am reflectat-o-n orice. Oh, am reflectat-o în orice… Nu sunt nebună, nu sunt! Eu sunt un alt suflet iubitor de Apă pitit într-un trup de fată. Dar nu-s nebună… jur că nu-s nebună.

Mă ucide Ea cu valuri laolaltă, cu nisip în ochi. Mă ucide-n mii de stele noaptea, în mii de răsuflări. Mă aprinde-n simțuri, în gânduri, în priviri, azi îmi readuce amintiri. Azi îmi încarcă memoria neobosită, neagitată. Ea Marea mea Acum Văzută îmi șoptește în fiecare seară și-mi îneacă zâmbete, râsete, demență. Îmi dă dependență mirosul de alge ce-mi încarcă plamânii. N-am avut nevoie de vânt ca să fumez acel aer. N-am avut nevoie de muzică, de oameni, de alte glasuri. Am avut nevoie de ce mi-a dăruit Ea, iar pentru mine Ea e mai mult decât o Apă, e mai mult decât înseamnă. Ea pentru mine e Zeiță de sare îmbrăcată subtil în alge și scoici sparte, melcii fiind cercei și nu am uitat de pielea ei fină și umedă de apă pură, ochi de drops și spumă.

Înger instabil purtat în vals cu vântul, agitat, tremurând își spune cuvântul. Tandru, dezamorțit, cald îmi îngheață suflul. Repede, încet își răsfață Pământul. Trei pași înainte, patru înapoi, încerc să-i iau locul Lui pentru un moment, să dansez cu Ea, să o simt pe pielea mea. Doi pași înainte, zece înapoi. Mă minte! Se schimbă, mă risipește odată cu nisipul de sub tălpi, mă înghite! Mi-a furat câteva minute din viață când m-a cutremurat, dar eu i-aș da mai multe doar că n-am rămas. N-am rămas Acolo… și nu mi-am luat Rămas Bun. M-am retras cum și-a retras și Ea brusc refluxul spre Ea aparandu-și proprietatea. Așa m-am retras și eu aparandu-mi demnitatea.

Ea pentru mine e Nemurire, Blestem și Armonie. Eu pentru Ea sunt doar una din mulțime: Simplă, Muritoare și Pustie.

One thought on “N-am știut că pot iubii o forță.

Leave a Reply

